reklama

Znamenia nádeje, v. 5: Už vtedy som ho milovala

Skutočný príbeh o nekonečnej materinskej láske, ktorý mi vyrozprávala a napísala jedna mladá žena. Je to svedectvo obrovske lásky a nádeje... a hlavne života.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

"S K. som sa prvýkrát rozprávala o Ch., keď J. ochorela... bola ju so mnou navštíviť v nemocnici - dodať mi odvahu... bolo to par dni po tom, ako by mal Ch. svoje prvé narodeniny... rozprávali sme sa o nádeji, o živote pre tých pozostalých... bála som sa tej témy, nevedela som, ako na tom je a ako je otvorená o tom rozprávať... ako postupne naše priateľstvo rástlo, zistila som, že to pre ňu nie je tabu téma (pre Ľ. - manžela tak trochu bola, mal z nej strach, bal sa, ale iba kvôli K., aby ju to ešte viac nezranilo ako matku). u nich dome to nim však všade dýcha - nie smútkom, ale jeho prítomnosťou.. v mojej izbe mi nad posteľou visel odtlačok jeho nožičiek a ručičiek, na stene fotka... malý K. stále „kradol” urnu z K. nočného stolíka a dával ju do svojej izby, aby bol braček stále s nim...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Bol to jeden z mojich posledných tohoročných amerických večerov, bola som vonku a Karin ma čakala. sedeli sme dole v obývačke a ani neviem ako prišla reč na Ch. Rozprávala mi o tom, ako sa tešila z toho, že sa jej konečne podarilo otehotnieť... Ale hneď jedno z prvých sono ukázalo, že bábo ma niečo s močovým mechúrom - lekári ju upokojovali, robili nejaké testy, že možno je to iba bežná komplikácia (prepáč, všetky tie lekárske podrobnosti si nepamätám), ktorá sa časom vyrieši. No vyšetrenia u prenatálneho urológa dopadli opačne, ako všetci dúfali - dieťatko je choré, pravdepodobne ma problémy s tráviacim systémom a možno i ďalšie ťažkosti, ťažko povedať... Odporúčanie lekárov bolo jednoznačné - umelo prerušiť tehotenstvo... To dieťa nemá budúcnosť, život... Tvrda realita... Pri tých spomienkach mi Karin so slzami v očiach vraví: „M., ja som nemohla. Ja som jednoducho nemohla. Nosila som pod srdcom dieťa, vieš čo je to? A oni mi vraveli, že si ho mam dať vziať? Asi by to bolo racionálne, ale to jednoducho ako matka nemôžeš spraviť, nedá sa to. Už vtedy som ho milovala.”

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Lekári akceptovali jej voľbu v tehotenstve pokračovať... Ona mala nadej, že sa dieťa narodí zdravé. Nenarodilo sa. Už prvé dni po narodení absolvovalo viacero operácii - do 4 mesiacov to boli viacnásobne náročné operácie srdiečka a tráviaceho traktu. „Ale keby si ho videla. Bol ako anjel. Tá jeho tvár... Všetko znášal s pokojom. Sestričky a ďalšie mamičky chorých deti sa na neho chodili pozerať a nasávať ten pokoj. Pri ňom človek jednoducho nemohol byt smutný.” Keď doktori predpovedali len ďalšie operácie a neľahký život, vtedy sa spolu s manželom rozhodli, že nechcú nechať trápiť svojho syna - vzali ho domov z jednej z najlepších detských nemocníc a užili si s nim posledný mesiac - vzali ho na výlet do mesta, boli s jeho starším bratom na detskom ihrisku, šli spolu do zoo... Keď sa po mesiaci vrátili do nemocnice, o par dni zomrel... K. volala v noci Ľ., že musí hneď prísť do nemocnice... Jeho posledne okamihy života prežili s nim -

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Malého 4-rocneho brata strážili priatelia, no on im ešte stále občas vyčíta, že ho nevzali, že sa nestihol rozlúčiť s bračekom... „Teraz by som ho tam vzala. Zaslúžil si rozlúčiť sa s nim. Snažila som sa ho chrániť, bála som sa o neho. No deti rozumejú niekedy veciam viac ako my dospeli.”

Sama mi povedala, že neľutuje ani jednu minútu života s Ch., neľutuje, že sa rozhodla pre jeho život, hoci tu žíl tak krátko. Vie, že keby žíl dlhšie, tak sa len trápi... Zmierenie sa s realitou je síce občas ťažké, ale ideme ďalej, musíme.. pre tých, ktorí sú tu..."

Želám vám pekné dni, aj v ich mene...

S úctou.

Róbert Flamík

Róbert Flamík

Bloger 
  • Počet článkov:  553
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Salezián. Od 18. júna 2006 kňaz. Nachádzaný Niekym, kto aj k nemu si stále a verne hľadá cestu... S úctou. Zoznam autorových rubrík:  Z môjho vnútrarozličné hlasySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu