reklama

Po cestách pokoja: v. 3: Dobrý muž

Dnes by som sa chcel s vami podeliť s jedným príbehom jedného muža. Človeka, ktorý mi bol vzorom v mnohom. Asi najviac vo svojej pokore a vo viere v mladého človeka.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Je to už dávnejšie, čo zomrel, ale pred časom som si na neho spomenul. Cítil som jeho blízkosť. Bol tu. Ako priateľ, ktorý mi v živote tak veľa pomohol. Učil ma chápať život ako dar, ako šancu niečo pekné zanechať, odovzdať, vytvoriť...

Bol to starší muž, múdry, sčítaný... Jeho izba bola ako jedna veľká knižnica a hneď vedľa nej ďalšia (tajná, tam ak sme sa dostali, to bolo ako prienik do tajomstva J) a ešte jedna... Poznal toľko kníh a toľko autorov, že sme žasli... Bol to múdry muž.

Citlivosť. Poznal nás. Nepotreboval veľa slov na to, aby zistil, čo nám hýbe srdcom. Zobral si nás nabok a prehodil pár pekných slov a išli sme ďalej. Prosto sme verili, že nás má rád. A nielen verili, ale aj cítili. Rád ako tých, v ktorých veril, v ktorých videl budúcnosť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A posledné – dalo by sa toho ešte veľa napísať – bolo jeho povzbudzovanie ku odvahe. „Coraggio!“ (odvahu). To bolo jeho typické. Neznechutiť sa, nezlomiť sa, nepoddať sa, ale veriť a ísť vpred. Stále vpred. Pre seba i pre iných niečo pekné zanechať.

Dnes o ňom píšem. Pred krátkym časom som si na neho spomenul. Na to množstvo pekných a povzbudivých slov priateľa, na plnú baziliku jeho „synov“, na to, dobré a pekné, čo v nás videl.

Priateľ, muž, kňaz, salezián. Don Gusto.

Prajem vám priateľov, ktorí vám veria a stoja pri vás, keď sa vám toľko toho rúca...

S úctou.

Róbert Flamík

Róbert Flamík

Bloger 
  • Počet článkov:  553
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Salezián. Od 18. júna 2006 kňaz. Nachádzaný Niekym, kto aj k nemu si stále a verne hľadá cestu... S úctou. Zoznam autorových rubrík:  Z môjho vnútrarozličné hlasySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu