reklama

Hriešnici a svätci

Kto je dobrý a kto je zlý? Dá sa to rozlíšiť? A podľa čoho? Túžim vám podať skutočných mladých, ktorí hoci by mohli byť zlí, rozhodli sa stávať sa dobrými. V rozvíjaní svojich darov, v hľadaní svojej cesty, vo vstávaní... Ak máte záujem o pár - verím - povzbudivých slov, nech sa páči. A v podstate asi aj môj posledný blog na tomto webe. A tak aj ďakujem, že som tu mohol takmer desať rokov písať a verím, že aspoň zopár z vás - hoci som katolícky kňaz, salezián a umelec - aspoň troška potešil.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Nie je to úžasné, že dnes sú medzi nami mladí ľudia, ktorí nemyslia len na seba, ale majú čas aj na iných? Nie je to skvelé, že túžia rásť, že sa neboja pádov a že veria v to, že sa oplatí vstávať? Nie je to nádherné, že nezabúdajú na Boha, hoci sa často krát cítia nedokonalí a zlí? Pár mien, pár príbehov, pár neopakovateľne neobyčajných mladých...

Dominika. Mala čas, tak prišla a robila nám obed. Netrúfala si, ale dávno som už nejedol také skvelé palacinky ani ja, ani moji bratia, ani naši mladí. Veľmi pekné dievča so srdcom plným dobrodružstiev a snov.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dávid. Má na starosti únos triednej knihy, zohnal nezohnateľné a je plný nápadov, predsa však si nájde čas na mladších chalanov, aby bol s nimi, porozprával, aby pomohol Kildovi, ďašiemu skvelému mladému mužovi, raperovi a umelcovi v plnení jeho snov... "pracovali sme ako tím a bolo to skvelé. Som rád, že mu môžeme pomôcť.

Juri. Prišiel a celé poobedie chystal techniku pre chalanov. Dávno som nevidel taký neskutočný gitarový talent a predsa, ak potrebujete pomôcť, nikdy nepovie nie a ani Matej, talentovaný bubeník, ktorý týždeń svojho života daroval projektu Godzone a keď som sa ho spýtal, čo ho to naučilo, povedal vetu, ktorá vo mne zostala "viem, že Boh ma miluje."

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Matúš. Ak ho vidíte hrať divadlo, scénku, ste ochotní byť úplne unesení jeho výkonom. A predsa rodina, v ktorej je veľká bolesť, trápenie a smútok... "Rozhodol som sa, že vždy budem hľadať to dobré." Lúčime sa a ešte sa ide zastaviť do kostola ďakovať... Nemusel by...

Bea. Mala na starosti v ich triede únos triednej knihy, prípravu stužkovej, teraz sa chystá na veľmi ťažkú jazykovú skúšku a popritom všetkom má na zodpovednosti naše tvorivé dielne. Dávno som ju nevidel takú šťastnú a vysmiatu... Čo dokáže dobré srdce?

Maťka. Pani učiteľka, ktorá prešla polku sveta a predsa chodí a zapisuje do prezenčky mená detí a animátoriek na tvorivých dielňach. Aká je krásna láska, keď slúži!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Hanka, Lenka, Lucka, Saška, Radka, Dávid, Filip, Zuzka, Nika... len zlomok tých mladých, ktorí nemusia, ale slúžia, plní života a tvorivosti sú tu pre mladších od seba a potom spoločne idú na svätú omšu, spoločne a bavia, smejú... Žasnem nad ich radosťou.

Majo. Neskutočne talentovaný muzikant, skladateľ, hudobník... Je tu aj on a aj ich kapela plná skvelých mladých mužov ako Damián, Matej... Pýtam sa ho, čo by chcel robiť vo svojom živote a pokojne odpovedá "slúžiť svojou hudbou iným a tešiť ich." A pritom je z rozpadnutej rodiny, kde sa otec dosť málo stará svoje dve deti. Necíti však nenávisť a ani hnev...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Janči. Plný života. Keď som sa ho asi pred polrokom pýtal, či ho niečo baví v škole, povedal, že nič. Včera mi sám od seba, tretiak na strednej hovorí, že je tu jeden predmet, čo ho chytil a že sa chce v ňom zlepšovať. Veľmi ma to potešilo.

Peťo, Peťo, Paťo, Šimon, Jakub, Robo, Erik a iní... chlapci z "ulice", či zo sídliska? Ku nám veľmi nechodia, ale poznám ich ako super chalanov, ktorí nesedia doma, ale poctivo rozvíjajú svoje dary ako je šport, hudba a iné. Je to skvelé vidieť v ich očiach túžbu po živote! A je ich ešte viac.

Lucka. Hovorí mi o nápade, že chce iným mladým pomáhať v oblasti ich rastu. A pritom u nich doma má na starosti stretko dievčat spolu s Veronikou, Veronikou a Monikou... Pomáha aj u nás. Čudujem sa a žasnem, koľko je v nej krásy a ochoty byť darom. Kiežby takýchto dievčat bolo čím viac!

Danielka. Prestúpila z gymnázia na bilinguálnu školu do Bratislavy. Keď som sa jej pár týždňov dozadu pýtal, čo ju asi najviac baví, tak mi povedala, že stretko, spevokol dievčat. Služba iným! A pritom je nesmierne múdra a talentovaná.

Maťka. Pár dni dozadu bola na birmovke. Dávno ste nevideli také rozžiarené dievča. Jej radosť prýšti zo srdca. Z toho, že je milovaná a miluje. V škole je jedna z líderiek triedy a poctivo sa pripravuje na svoju cestu učiteľky...

Katka, Janka, Veronika, Mery... a toľké skvelé a krásne ženy, ktoré sa u nás učili rozvíjať svoje dary a dnes sú z nich úspešné a krásne ženy plné života a odhodlania byť tu pre iných.

Marek. "Rozhodol som sa, že keď ma o niečo poprosia, poviem áno." Učí sa nemčinu a pomaly sa chystá fyzioterapeutický kurz. Pracuje na sebe. Rastie. Chce byť mužom, dobrým manželom - verím - raz svojej milovanej...

Martin, prezývaný Cengy. Pred pár dňami bol na točení jedného filmu. Je to talentovaný herec, hráva scénky pre deti a u nás doma je stálym nositeľom radosti a to doma zďaleka nemá nebo... Predsa však je taký radostný!

Piti, Palino, Jupo... a iní a iné... Uf, toľko krásnych mladých ľudí za jeden deň.

Čim som si to zaslúžil? Ja, ktorý som v ich veku čistil sviniam a zďaleka ani nesníval, že raz budem takto veľmi obdarovaný? Môže to byť náhodou? Verím, že nie. Verím, že Ty nad tým bdieš. A verím, že budú šťastní a raz bude jedna megapárty tam hore... Doma.

Ps. ak som zabudol na iných alebo iné, tak ma to mrzí, na jeden deň toho bolo trošku veľa i na mňa...

Verím mladým. Majte krásny život.

Róbert Flamík

Róbert Flamík

Bloger 
  • Počet článkov:  553
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Salezián. Od 18. júna 2006 kňaz. Nachádzaný Niekym, kto aj k nemu si stále a verne hľadá cestu... S úctou. Zoznam autorových rubrík:  Z môjho vnútrarozličné hlasySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu