reklama

Som stopár kňaz

Mnoho krát sa ma spýtajú tú klasickú otázku, že čo vlastne robím a tak hovorím. Väčšinou len počúvam a teším sa z toho, že je tu toľko skvelých ľudí na tejto našej malej planétke... Pár slov o nich.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)

Bol som sa pomodliť v Šaštíne u Maminy. Tak ju volám. Písal som večer predtým svojím "stokárom", tak volám chlapcov, v ktorých je viac dobra, než sa zdá. Písali za čo sa potrebujú modliť. Tak som sa za nich modlil. Za ich prosby, ale hlavne za nich samotných. A potom cesta domov, na Šípok, do Partizánskeho. Ako inak, ak nie stopom...

Prvý bol mercedes. Pohoda. Druhý mladý muž, ten miesto Myjavy ma zaviezol až do Brezovej. Bavili sme sa o práci, o živote. "A môžem sa Ťa niečo spýtať?", keď zistil, že som katolícky kňaz "A Ty sa môžeš oženiť?" Odpovedal som mu. Nielen, že nie, ale tie dôvody, ktoré sa mi vidia ešte hlbšie a inšpirované ľuďmi, ktorí zasvätili svoj život službe iným (verím, že sa mi to aspoň troška darí...) Nechal ma na Brezovej, podali sme si ruky, popriali pekný deň a išlo sa ďalej. Stadiaľ to bolo trocha ťažšie. Pod Štefánikovým národným domom sa stopovalo dosť zle a tak som išiel až na kopec, skadiaľ ma bral na Košariská sympatický starší pán "vyzerali ste tak neškodne..." (krásny kopaničiarský prízvuk :) ) Hovoril mi o svojej mladosti, o tom ako stopoval z Českých Budějovíc až ku ním domov, aby stihol zábavu a že ju stihol. Nechal ma tam. A potom muž, ktorý ma bral, motorkár, cyklista... "Bol som v Mongolsku, v Rusku, v Škadinávii... Teraz sa chystám s kamarátom do Moskvy na bicykloch." Dobrodruh. Voľné srdce plné odvahy a pokoja. Fascinoval ma. Pár minút pauzy a už sedím za Vrbovým v ďalšom aute... Zhovárame sa o pokoji, o vyrovnanosti srdca, o hľadaní toho dobrého. Keď ma vykladá v Piešťanoch, hovorí mi "Som Laco"a lúčime sa ako kamaráti. V Piešťanoch krásny deň. Sedím pri Váhu a obdivujem tú krehkú krásu jari. Pomaly idem ďalej, keď odchádzajúc pozdravím jedného staršieho pána a ten mi hovorí "To je nádhera, však, o chvíľu sa budeme kúpať. Cez zimu sme sa kupáli a guľky nám omrzali." Zasmejeme sa na tom. Je milé vidieť, že i v staršom veku sa dá len tak si sedieť s pivkom a tešiť sa zo života. A potom Topoľčany a doma...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Cesty nášho života sú krásne, hoci niekedy strmé a nepredvídateľné. Verím však, že sa dajú prejsť verne a veľkodušne a aj naplno v rámci tých možností, ktoré sú nám dané.

Róbert Flamík

Róbert Flamík

Bloger 
  • Počet článkov:  553
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Salezián. Od 18. júna 2006 kňaz. Nachádzaný Niekym, kto aj k nemu si stále a verne hľadá cestu... S úctou. Zoznam autorových rubrík:  Z môjho vnútrarozličné hlasySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu