reklama

Som šťastný, že môžem veriť

Hoci to píšem ako katolícky kňaz a salezián, verím, že môžem aj ako človek vyjadriť radosť z toho, že smrť nezvíťazila nad životom a že logika môjho bytia nie je postavená na smútku, výčitkách a ani beznádeji. Radosť z toho, že môžem veriť v Ježiša, ktorý je zmyslom môjho bytia. Pár slov o tom prečo...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

Mal som asi pätnásť a otázky v mojej hlave už vtedy boli stále prítomné. Pýtal som sa, či to smrťou naozaj končí, ako je to možné, kam sa poberiem a hlavne prečo som tu... Viera v Boha v tom čase bola pre mňa záležitosťou peknej tradície, zvyku, ktorému som nerozumel, ale rešpektoval. Ale napriek tomu, že som chodil do kostola (ako to spojenie zaváňa minulosťou...), bál som sa... Toho, čo príde potom a či tam vôbec niečo je a čo ak je to koniec... Otázky, pochybnosti, neistota...

Prečo teda dnes o tom túžim písať? Dnes už ako troška starší, hoci si nemyslím, že veľmi múdrejší, verím. Verím. Verím v to, že smrť nie je koniec, že nenávisť nie je logika bytia a že strach nie je cesta. Prečo? Ťažko sa to možno bude chápať, ale ja som ho stretol. Koho? Ježiša. Ako? V láske, ktorá mi je liekom a nie bremenom, požehnaním a nie trestom, nádejou a nie zúfalstvom. Ako? Ako? V tom, že ma stretla sama. Ona. Božia Láska a jej pokoj a uzdravenie. Ako? V láske, ktorá ma vyviedla z výčitiek, strachu a hlavne zúfalstva. Ako? Cez ľudí, cez krásu tohto sveta, cez možnosť slúžiť a hlavne byť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Včera pri večernej svätej omši som sa pýtal jedného nášho miništranta počas príhovoru, čo to pre neho znamená, že Ježiš vstal z mŕtvych. Najprv sa na mňa len pozrel a potom o chvíľu do mikrofónu pred plným chrámom mladých, rodín i starších povedal "Všemohúci Boh to tak zariadil." Možno vám táto odpoveď príde lacná, ale pre mňa je zdrojom šťastia, ktoré túžim odovzdávať ďalej. Presne taký aký som a presne tam, kde som a presne tým, s ktorými sa stretám, čiže najmä mladým. Ako? Porozumením, prijatím, vypočutím, vcítením sa, dobrotou... Verím, že toto je Ježišova cesta a som šťastný, že mi dal ten dar po nej kráčať. A verím, že aj mnohým iným, verím, že aj Tebe.

Róbert Flamík

Róbert Flamík

Bloger 
  • Počet článkov:  553
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Salezián. Od 18. júna 2006 kňaz. Nachádzaný Niekym, kto aj k nemu si stále a verne hľadá cestu... S úctou. Zoznam autorových rubrík:  Z môjho vnútrarozličné hlasySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu