reklama

Stopárske cestičky

Býva to tak. Nečakať nič a prijať všetko to, čo prichádza ako dar. Tak som to mal aj pri poslednom nie úplne obyčajnom stope. Pár slov o tom všetkom.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Klasicky som vyrazil od nás z domu, z nášho Partizánskeho. Mladý párik. Brali ma do Solčian, fajn debatka o všeličom. O živote, o prístupe k nemu, o stopovaní a o inom. Milí.

V Solčanoch ma k sebe do auta zobrala jedna slečna. Šla práve na skúšku. Test. Nebála sa. Počas cesty sme sa dostali k jej vzťahu, k jej bývalému, k tomu, že akokoľvek sa mu snažila pomôcť, nezabralo to, tak sa rozišli.

Potom dlhé čakanie na výpadovku na Blavu. Nič. Cesta, ja a zima. A tak som zbehol dole na jednu pumpu. Síce nie zúfalo, ale mrznúc som našiel jedného kamionistu. Zobral ma až takmer do Hlohovca. Po ceste z neho vyšlo, že bráva stopárov. Skvele sme podebatili o jeho zážitkoch. Super.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Potom bus, Hlohovec, cíga, zastavenie sa v kostole, poďakovanie Bohu a pár euro a jeden straváč pre jednu pani s jej dieťaťom a čakanie na ďalšie auto. To prišlo. Opäť mnoho slov a podelenie sa zo životom, s jeho temnými, ale i peknými stránkami. S nádejou, ktorá je cestou, lebo je aj za bolesťou a nespravodlivosťou ako východisko. Až do Trnavy, až tam, kam som potreboval...

A potom chvíľa, ukázanie cedulky SE a už som sedel v kamióne. Mohol som ísť až do Paríža, keby som mal čas. Skamarátili sme sa s jedným starým harcovníkom, čo vyše tridsať rokov brázdi cesty. Hovoril mi o Rusku, o ľuďoch tam, o ich veľkodušnosti, o všeličom možnom. Dal mi svoje číslo, nuž tak asi skočím dakedy pozrieť Eiffelovku :).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Bol to krásny deň. Dostal som veľa. A keď som večer sedel v šaštínskej bazilike a Bohu som hovoril všetkých tých takmer sto úmyslov modlitby, pre ktoré som tam išiel, opäť som zažil, že nie som sám, ale že Si.

Ďakujem.

Róbert Flamík

Róbert Flamík

Bloger 
  • Počet článkov:  553
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Salezián. Od 18. júna 2006 kňaz. Nachádzaný Niekym, kto aj k nemu si stále a verne hľadá cestu... S úctou. Zoznam autorových rubrík:  Z môjho vnútrarozličné hlasySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu