reklama

Ten máš vo svojom srdci

Šli sme opäť raz stopom. Do Trnavy, na festival Lumen. Ani som to nemal v pláne, ale rozhodli sme sa. Bola to ozaj zaujímavá cesta... Pár slov o nej.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Do Topoľčian to šlo ľahko. Príjemná cesta, v pohode debatka. Tak ozaj celé v kľude. Tam to už bolo dlhšie. Teda riadne. Vyše hodiny a pol na jednom mieste. Padla jedna bomboniéra a mnoho tém, ktoré boli celkom fajn. Už sme sa poberali na autobus, keď... "Nastúpte si." "A kam idete?" "Nevidíš značku, predsa do Piešťan." A tak sme sa viezli. Dvaja mladí chalani, robotníci. Žarty, pohoda, len tak kecanie si... "Na Hlohovec by ste sa asi nedostali, tam im zdrhol chalan z basy. Bol to riadny kvietok. Poznali sme ho trocha, už od štrnástich mal toho veľa za sebou... krádeže a iné. Zaslúžene tam skončil..." Úprimní, poctiví, priateľskí, ochotní pomôcť... chalani z veľkou láskou v srdci a hodili nás napriek tomu, že sa ponáhľali, zaviezli nás až na koniec Piešťan na výpadovku na Trnavu...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A o chvíľu sme už sedeli v ďalšom aute. Otec a dcéra. On ochotný, úprimný, pomohol nám a nadišiel si kvôli nám do Maduníc, hoci chcel odbočovať skôr...

A tam sme čakali. V rodisku Jána Hollého, oproti kostolu a pamiatkovej zóne. Čakali... Keď po dlhšej dobe nám zastavil jeden mladý muž... "Sadajte, zoberiem vás, dnes som si kúpil topánky a mobil, mám dobrý deň, tak vám pomôžem." A potom hlasná hudba, dobrý americký hip hop a on si do toho spieval... "Vieš, mám zaujímavý život. Štyri roky som fajčil trávu. Dávalo mi to inšpiráciu, ale cítil som sa potom taký otupelý a nič sa mi nechcelo. Prestal som s tým, pomohla mi moja frajerka. Robím hudbu, tracky, nahrávam, poznám sa s ľuďmi s hip hopovej scény." Prišli sme do Trnavy. "A čo sem idete na ten festival?" "Idem sem spovedať." "Ty si kňaz?" Oboznámil som ho trocha o tom kým som, čo robím, komu sa venujem a tak... "Ja verím v Ježiša. Verím v jeho lásku. Pomáha mi pritom aj moja priateľka. Nežil som dobrý život, ale zmenil som sa. Už cítim pokoj." A ten pokoj som z neho cítil i ja. Vymenili sme si kontakty, pozval som ho ku nám a daroval som mu jeden starší ruženec. "A kde má kríž?" Ten tam totiž chýbal... "Ten máš vo svojom srdci." "To si pekne povedal." Rozlúčili sme sa ako kamaráti. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nevieme, čo nás čaká, ale ak veríme, vidíme viac, cítime hlbšie a ľúbime intenzívnejšie... Verím.

Pokoj s vami.

Róbert Flamík

Róbert Flamík

Bloger 
  • Počet článkov:  553
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Salezián. Od 18. júna 2006 kňaz. Nachádzaný Niekym, kto aj k nemu si stále a verne hľadá cestu... S úctou. Zoznam autorových rubrík:  Z môjho vnútrarozličné hlasySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu