reklama

Kríza ako šanca: v. 11: Kto je to priateľ?

Pred pár dňami sa mi dostal do rúk citát od A. de Saint-Exuperyho z knihy Citadela. Je veľmi jednoduchý, ale nesmierne hlboký. Priateľ je ten, ktorý nesúdi. Pár slov o priateľstve a rodine.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Majú štyri deti. Bývajú v jednom domčeku na Záhorí v malom meste. Rodina, ktorá prijíma. Dlhé roky som ich nebol pozrieť. Už je to dosť dávno, čo som tam zavítal naposledy a teraz som mal bázeň ísť ich navštíviť. Veľkú bázeň.

Prijatie. Po mnohých rokoch. A ja som mal pocit, že sme sa rozišli včera. Spolu sme jedli jedlo, ktoré mali. S ich deťmi sme sa hrali hry, ktoré si vymysleli (najobľúbenejšou bolo klopanie mi na plešinu) a zhovárali sa. Pozerali sme spoločné fotky a na konci sme sa spolu modlili. Boli tam oni a aj sestra môjho priateľa s ich dvomi chlapcami. Radosť a pokoj.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prečo sa s tým delím? Niekedy uvažujem nad slovom a vlastne aj pojmom „priateľstvo“. Čo to pre vás a podľa vás značí? V čom to spočíva? Ten Exuperyho citát ma chytil za srdce. Priateľ, ktorý nesúdi, práve naopak, prijíma. Myslím, že práve toto je jedným z obrovských darov života. Darov, ktoré sa nedajú kúpiť ani zohnať, ale len prijať a s pokorou odovzdávať. Dar priateľstva...

A tak vám ho teda prajem. Dar takého priateľstva, čo pretrvá.

S úctou.

Róbert Flamík

Róbert Flamík

Bloger 
  • Počet článkov:  553
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Salezián. Od 18. júna 2006 kňaz. Nachádzaný Niekym, kto aj k nemu si stále a verne hľadá cestu... S úctou. Zoznam autorových rubrík:  Z môjho vnútrarozličné hlasySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu