reklama

Byť (ne)veriaci?

V posledných pár dňoch som mal dva veľmi zaujímavé rozhovory. Boli to dvaja mužovia, dvaja otcovia, dvaja hľadajúci a poctiví chlapi. Témami boli viera, ľudskosť a láska. Ak máte chuť, nech sa páči, zopár slov na podelnie sa o tom celom.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (10)

Sedel som na Michalovom vrchu a išiel som si zapáliť fajku (ak sa vám to zdá nezvyčajné, asi by bolo lepšie, aby ste ďalej nečítali). A ako som si ju tak chystal, pozastavil sa tam pri mne jeden starší pán so svojou manželkou a so svojim synom...

"A pozri, toto si ešte nevidel. Turista, čo má fajku. Môžeme si Vás odfotiť?"

"Hej, veď, ak to tomu chlapcovi urobí radosť..." A tak si ma pekne fotil... Troška som si tam zapózoval, veď ak môžem niekomu urobiť radosť a vládzem, tak prečo nie...

"Vidím, že máte na krku kríž, čo to vyjadruje? Je to Vaše presvedčenie?" A tak sa "spustil" náš rozhovor. O čom? Išli sme čoskoro na podstatu... "Bol som veriaci, ale už nie som. Nepoznám totiž dobrého kresťana." A pokračoval. Pokojne som si pofajčieval a počúval tohto múdreho muža. Nemal v očiach nenávisť, výsmech, hnev (tohto si občas v komentároch viem "užiť"...), ale skôr poctivý pohľad hľadajúceho a vzácneho človeka. Bol to priateľský rozhovor... O viere, o Cirkvi, o kňazoch, o láske, o službe, o rodine... (bolo toho dosť veľa...) a nakoniec mi on sám hovorí: "Som veľmi rád, že sme si našli takto na seba čas. V duchu slušnosti, bez vzájomného presviedčania sa sme diskutovali." Podali sme si ruky, pozval som ho ku nám na kávu a on mi ešte dodáva: "aby som Vás neprekvapil..." Jeho syn si zobral cukríky (tie mám skoro vždy po ruke) a rozlúčili sme sa. Dovolím si povedať, ako dvaja blízki...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Druhý muž ma bral stopom. Túžil som ísť za Maminou do Rajeckej. Poďakovať a prosiť. Za mladých, za rodiny, za leto, za všetko to, čím túžime iným slúžiť. A tak ma zobral. Poznal ma, ja jeho nie (to sa mi zvykne dosť často stať). A rozprávali sme sa... O rodine, o manželstve, o výchove, o vzťahoch, o spovedi, o viere, o svedomí... Takmer hodinu cesty ubehlo veľmi rýchlo... Asi najviac ma na ňom oslovila jeho autentickosť. Jeho pravdivosť. Jeho bytie sám sebou. A taktiež ich krásny vzťah s manželkou, jeho láska k jeho dcérke a hlavne jeho túžba žiť podľa svedomia. Toto bolo silné...

Dvaja muži. Dvaja otcovia. Dvaja poctiví chlapi. Dve veľké "Ďakujem" Tam Hore. Prečo? Lebo som stretol ľudí. Ľudí, ktorí nežijú pre seba, ale pre druhého, ktorí nežijú podľa seba, ale hľadajú To Viac. A preto ďakujem a verím v ich krásny život.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Verím mladým a verím v Radosť.

Róbert Flamík

Róbert Flamík

Bloger 
  • Počet článkov:  553
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Salezián. Od 18. júna 2006 kňaz. Nachádzaný Niekym, kto aj k nemu si stále a verne hľadá cestu... S úctou. Zoznam autorových rubrík:  Z môjho vnútrarozličné hlasySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu