reklama

Nie vlastnenie, ale darovanie nás robí šťastnejšími

Nosí sa to dnes? Dennodenne sme konfrontovaní s tým, že je to zlé, že okolo nás chýba ľudskosť, dobrota a nádej, že je lepšie mať, ako byť... A predsa rád by som sa s vami podelil o tom, že sú mladí a nielen, ktorí veria v hodnotu dávania sa a darovania bez očakávania a vlastnenia.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (11)

Je mladým lekárom. Je konfrontovaný so životom a smrťou. Každý jeden deň ho čaká ten istý zápas. So životom a smrťou. Byť nablízku tým, ktorí sú v trápení a v bolesti a neopustiť ich. To nie je vždy ľahké... "Uvedomil som si tam zoči voči smrti aké pominuteľné a smiešne sú niekedy naše starosti a problémy. Tam pri zomierajúcich, ktorí si nič nemôžu so sebou zobrať na ten druhý breh, tam človek vidí to, čo zostáva a je to podstané."

Iného mladého muža sa pýtam ako sa má, ako sa mu darí... Je veľmi šikovný a talentovaný a svoje dary krásne rozvíja, a tak čakám odpoveď, že je to v pohode... Lenže... "Som zo seba sklamaný. Som v prostredí medzi spolužiakmi, kde by som mohol viac pomáhať, ale nedarí sa mi to. Chcel by som im byť viac oporou, viac darom, ale nejde mi to..." Nuž, stále sa učíme rásť v pokoji a s trpezlivosťou.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Posledný príklad darovania sa bol pre mňa viac než šokujúci. Šikovný mladý muž, stredoškolák, sympatický, plný života a veselosti, ktorú úplne veľkodušne rozdáva príde ku nám v nedeľu na svätú omšu. Pýtam sa ho, ako sa má a že prečo vyzerá taký unavený, čo sa stalo... "Moja babka je na tom veľmi zle. Celú noc som pri nej bdel. Padla z postele, ublížila si, mám o ňu starosť. Vždy, keď prídem zo školy, idem najprv za ňou. Som s ňou aspoň nejaký ten čas, aby som jej pomohol."

Svedectvá darovania sa. Zdanlivo nenápadné, takmer nepomvšimnuteľné, a predsa také silné a pravdivé. Niekedy nás práve okolnosti života učia stávať sa viac ľuďmi, byť tu viac pre iných, viac veriť v dobro a nádej a hlavne v lásku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Verím mladým.

Majte krásne dni, milí priatelia.

Róbert Flamík

Róbert Flamík

Bloger 
  • Počet článkov:  553
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Salezián. Od 18. júna 2006 kňaz. Nachádzaný Niekym, kto aj k nemu si stále a verne hľadá cestu... S úctou. Zoznam autorových rubrík:  Z môjho vnútrarozličné hlasySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu