reklama

Mamička, idem opraviť výťah a hneď som späť...

Tieto slová vyslovil muž, ktorý sa už svojej mame a ani otcovi nikdy nevrátil. Zomrel v službe, zomrel tragicky. Zomrel...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (26)

Bolo to minulú sobotu, pri tom, ako opravoval výťah, ktorý sa kazil. Šiel tam miesto iného. Miesto muža, ktorému zomrela pred krátkym časom manželka a jeho deti ho zobrali na výlet. Tak šiel on. Deň predtým oslavoval narodeniny, päťdesiat rokov. U svojej sestry ho čakala narodeninová torta. Symbolická. On s výťahom... Lenže z tej torty nikdy nejedol...

Keď som sa v pondelok vracal domov, sedel na schodoch pred farou jeho synovec. Skvelý mladý muž. Sedel a pozeral na kríž. Ponúkol som ho. Zapálili sme si spolu a mlčali. Pozerali na kríž, na zapadajúce slnko a modlili sa. Každý asi po svojom, ale každý za neho. Za Igora, ktorý bol dobrým človekom a zomrel za iného. Včera sa ma jeden veľmi dobrý mladý muž a dobrý kamarát, ktorý bol po pár minútach na mieste, kde zomrel a videl krv a mŕtve telo pýtal, či táto smrť mala zmysel. Nevedel som mu odpovedať. Možno len nádejou... V pondelok na tých schodoch som sa Dávida pýtal, či to bol dobrý muž. Jeho prvá reakcia bola "Vynikajúci, nesmierne veľa ma naučil. Bol so mnou, keď som šiel za prácou do zahraničia. Pomáhal mi." A potom mi dodal. "Dnes ma prišiel navštíviť. Sadol si ako motýľ na moju ruku u neho doma v záhrade. Prišlo mi to ako znamenie. Krásny motýľ." Možno obraz jeho života. Života, ktorý žil v službe.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na tom pohrebe bola asi celá dedina. Ten usedavý plač jeho mamy a sestry, ten zdrvený pohľad jeho otca, jeho príbuzných drásal srdce, trhal na kusy... V dobrom aj v zlom. Modlili sme sa za nich i za neho. Verím, že už je na mieste pokoja, v nebi, kde jeho duša bdie nad svojimi drahými a chráni ich na mocný Boží príhovor.

Pokoj s vami. +

Róbert Flamík

Róbert Flamík

Bloger 
  • Počet článkov:  553
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Salezián. Od 18. júna 2006 kňaz. Nachádzaný Niekym, kto aj k nemu si stále a verne hľadá cestu... S úctou. Zoznam autorových rubrík:  Z môjho vnútrarozličné hlasySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu